Programa 1:1 d’iPad de La Salle Maó

El programa 1:1 d’iPad a l’aula es refereix a un model educatiu en què l’alumnat té accés al seu propi dispositiu iPad a l’aula per a utilitzar com eina d’aprenenetatge. En aquest model, l’alumnat adquireix el seu propi dispositiu per a utilitzar durant el curs escolar per a que l’utilitzen en el seu procés educatiu.

En un programa 1:1 d’iPad, l’equip docent pot utilitzar una varietat d’aplicacions educatives i eines digitals per a millorar l’ensenyament i aprenentatge. L’alumnat pot utilitzar els seus iPads per a prendre notes, fer treballs individuals i grupals, investigar i col·laborar amb altres companys i companyes de classe en projectes.

Alguns dels beneficis del programa 1:1 d’iPad a l’aula són:

Major participació i motivació dels estudiants

Major accesibilitat als recursos educatius en línia

Major personalització de l’aprenentatge

Major col·laboració entre els estudiants

Major eficiència en la gestió dels treballs i tasques escolars

Des de l’any 2018, La Salle Maó va començar amb l’ús de dispositius compartits per tal de començar l’experiència del procés d’ensenyament i aprenentatge amb els dispositius iPad. Va ser a l’any 2020 quan va començar el programa 1:1 per tal que l’alumnat pogués tenir el seu propi dispositiu.

 

Competències que s’aconsegueixen amb l’alumnat

Competència digital

L’ús d’iPad a l’aula permet que els estudiants desenvolupen habilitats digitals i se familiaritzin amb la tecnologia. Això pot incloure la capacitat de cercar informació en línia, utilitzar aplicacions educatives, crear contingut digital i col·laborar en línia.

Competència en resolució de problemes

Al treballar amb iPad a l’aula, l’alumnat pot aprendre a resoldre problemes de manera efectiva. Això pot incloure la capacitat d’analitzar informació, identificar solucions creatives i prendre decisions informades.

Competència en comunicació

La tecnologia pot millorar la capacitat de l’alumnat per a comunicar-se de manera efectiva. L’alumnat pot aprendre a utilitzar les aplicacions de comunicació digital per a col·laborar amb la resta d’alumnat, treballar en equip i presentar les seves idees de manera clara i concisa.

Competència en pensament crític

L’ús d’iPad a l’aula també pot ajudar a l’alumnat a desenvolupar habilitats de pensament crític. L’alumnat pot aprendre a analitzar informació de manera crítica, avaluar arguments i prendre decisions basades en evidències.

Competència en aprenentatge autònom

Al utilitzar l’iPad a l’aula, l’alumnat pot aprendre a ser més autònom i responsable del seu propi aprenentatge. Pot utilitzar la tecnologia per a cercar informació, establir metes i realitzar un seguiment del seu progrés.

Procés d’adquisició del dispositiu iPad

El programa 1:1 comença al curs de 5è d’Educació Primària i actualment està desplegat fins a 1r d’ESO. Tant l’assesorament en la implementació del programa 1:1 com el procés d’adquisició del dispositiu iPad per part de les famílies es fa de la mà de Goldenmac EDU.

Durant el mes d’abril, l’Equip Directiu convoca a les famílies de 4t d’Educació Primària i a totes aquelles famílies interessades en el nostre centre per explicar el programa 1:1. En aquesta reunió s’informa a les famílies de la justificació pedagògica i del procés d’adquisició del dispositiu. 

Uso de cookies

Este sitio web utiliza cookies para que usted tenga la mejor experiencia de usuario. Si continúa navegando está dando su consentimiento para la aceptación de las mencionadas cookies y la aceptación de nuestra política de cookies, pinche el enlace para mayor información.Información sobre cookies

ACEPTAR
Aviso de cookies