Aconseguir un rendiment escolar adequat depèn, en bona part de la posada en pràctica de totes les aptituds i capacitats mentals de les persones, de tal manera que se produeixi una comprensió i assimilació progressiva de continguts, habilitats, processos i tècniques amb l’objectiu d’usar les més adients davant els problemes de la vida.
Aquests processos d’aprenentatge són un treball que ha de fer cada persona, cada estudiant, essent imprescindible que ell vulgui fer-ho i que sàpiga aprendre.
Amb la prova ITECA, aconseguim atracar-nos a la valoració subjectiva de cada alumne en relació a un conjunt de preguntes relacionades amb els aspectes bàsics involucrats dins cada procés d’aprenentatge.
Amb la prova BADYG-M, aconseguim atracar-nos a la valoració objectiva de cada alumne en relació a un conjunt de proves (9 proves) relacionades amb els aspectes bàsics involucrats dins el procés d’aprenentatge.
El qüestionari CIP-II té com a finalitat, ajudar els alumnes a aclarir el seu futur professional, sempre que es respongui amb sinceritat i espontaneïtat.