Avui, el claustre de professorat d’ESO del nostre centre ha començat la formació en la nova metodologia lassaliana NCA. Durant els propers mesos, els educadors de secundària es formaran en la nova pedagogia de Nous Contextos d’Aprenentatge (NCA) per l’etapa de l’ESO.

En la sessió d’avui, s’ha abordat d’on va sorgir la idea del canvi metodològic, així com les diferents etapes que han tingut lloc en el procés NCA des de l’assemblea de 2018 fins a la implementació a l’aula.

De la mateixa manera s’han explicats cada un dels 5 principis pedagògics: interioritat; ment, cos, moviment, construcció del pensament; conducta i activitat autoregulada; dimensió social de l’aprenentatge (tríptic), les 5 dimensions: científico – matemàtic, tecnològic, artístic, humanístic i espiritual (tríptic 1r ESO, 2n ESO) i els 5 àmbits: seminari, taller, projecte, acollida i tancament, que fonamenten aquest NCA. Sens dubte una formació molt interessant i imprescindible per poder posar en pràctica durant el proper curs 2022-2023 el NCA als primers cursos de l’ESO.

I tot per a què?
Des de la Institució La Salle hem reflexionat que la societat en la que ara vivim no és la mateixa de fa quinze anys enrere. Tampoc els nostres alumnes aprenen de la mateixa manera que l’educació del S XIX, per això volem donar-li un tomb a l’educació perquè l’alumne sigui l’autèntic protagonista.

Els tres formadors: Càrol, Dani i Càtia

A la pràctica, què vol dir?
Es canviaran les àrees d’aprenentatge, que ja no es divideixen en les tradicionals matemàtiques, llengua, socials o naturals i les jornades es divideixen en els 5 àmbits: ‘Acollida’, on es prepara a l’alumnat per al que va a viure; ‘Seminari‘, on té cabuda el contingut curricular; ‘Tallers’, en què es vol que l’alumne es construeixi a si mateix sent el protagonista de l’aprenentatge; ‘Projecte‘, per treballar transversalment els principis de NCA aprenent de l’experiència; i el ‘Tancament‘, per avaluar i reflexionar.

Per a més informació: