Programa 1:1 d’iPad de La Salle Maó

El programa 1:1 d’iPad a l’aula es refereix a un model educatiu en què l’alumnat té accés al seu propi dispositiu iPad a l’aula per a utilitzar com eina d’aprenenetatge. En aquest model, l’alumnat adquireix el seu propi dispositiu per a utilitzar durant el curs escolar per a que l’utilitzen en el seu procés educatiu.

En un programa 1:1 d’iPad, l’equip docent pot utilitzar una varietat d’aplicacions educatives i eines digitals per a millorar l’ensenyament i aprenentatge. L’alumnat pot utilitzar els seus iPads per a prendre notes, fer treballs individuals i grupals, investigar i col·laborar amb altres companys i companyes de classe en projectes.

Alguns dels beneficis del programa 1:1 d’iPad a l’aula són:

Major participació i motivació dels estudiants

Major accesibilitat als recursos educatius en línia

Major personalització de l’aprenentatge

Major col·laboració entre els estudiants

Major eficiència en la gestió dels treballs i tasques escolars

Des de l’any 2018, La Salle Maó va començar amb l’ús de dispositius compartits per tal de començar l’experiència del procés d’ensenyament i aprenentatge amb els dispositius iPad. Va ser a l’any 2020 quan va començar el programa 1:1 per tal que l’alumnat pogués tenir el seu propi dispositiu.

 

Competències que s’aconsegueixen amb l’alumnat

Competència digital

L’ús d’iPad a l’aula permet que els estudiants desenvolupen habilitats digitals i se familiaritzin amb la tecnologia. Això pot incloure la capacitat de cercar informació en línia, utilitzar aplicacions educatives, crear contingut digital i col·laborar en línia.

Competència en resolució de problemes

Al treballar amb iPad a l’aula, l’alumnat pot aprendre a resoldre problemes de manera efectiva. Això pot incloure la capacitat d’analitzar informació, identificar solucions creatives i prendre decisions informades.

Competència en comunicació

La tecnologia pot millorar la capacitat de l’alumnat per a comunicar-se de manera efectiva. L’alumnat pot aprendre a utilitzar les aplicacions de comunicació digital per a col·laborar amb la resta d’alumnat, treballar en equip i presentar les seves idees de manera clara i concisa.

Competència en pensament crític

L’ús d’iPad a l’aula també pot ajudar a l’alumnat a desenvolupar habilitats de pensament crític. L’alumnat pot aprendre a analitzar informació de manera crítica, avaluar arguments i prendre decisions basades en evidències.

Competència en aprenentatge autònom

Al utilitzar l’iPad a l’aula, l’alumnat pot aprendre a ser més autònom i responsable del seu propi aprenentatge. Pot utilitzar la tecnologia per a cercar informació, establir metes i realitzar un seguiment del seu progrés.

Procés d’adquisició del dispositiu iPad curs 24-25

El programa 1:1 comença al curs de 5è d’Educació Primària i actualment està desplegat fins a 2n d’ESO. El curs 24-25 arribarà fins a 3r d’ESO.

Tant l’assesorament en la implementació del programa 1:1 com el procés d’adquisició del dispositiu iPad per part de les famílies es fa de la mà de Goldenmac EDU.

Durant el mes d’abril, l’Equip Directiu convoca a les famílies de 4t d’Educació Primària i a totes aquelles famílies interessades en el nostre centre per explicar el programa 1:1. En aquesta reunió s’informa a les famílies de la justificació pedagògica i del procés d’adquisició del dispositiu.

Els packs educatius del curs 24-25 estan a la plataforma Sallenet, al curs de famílies. Els packs són els següents:

– Packs socis d’AMPA (funda subvencionada) amb iPad de 10ª generació de 64 o 256 Gb amb assegurança de 3 o 4 anys.

– Packs no socis d’AMPA amb iPad de 10ª generació de 64 o 256 Gb amb assegurança de 3 o 4 anys.

– Pack serveis per a les famílies que aportin el seu propi dispositiu. (veure condicions)

El procés d’adquisició s’haurà de fer fins el dia 15 de juny del 2024.

https://www.k-tuin.com/colegios/registro-lasalle-mao

És important que no passi de la data límit del 15 de juny per tal que el dispositiu arribi els primers dies d’escola al setembre.

En el següent video trobareu les instruccions del procés d’adquisició: