En aquesta etapa tenim doble línia des de 1r fins a 4t ESO i un grup a 3r ESO i a 4t d’ESO de Diversificació Curricular o PDC.
L’objectiu d’aquesta etapa és que el nostre alumnat adquireixi els elements bàsics de la cultura en els seus aspectes humanístic, artístic, científic i tecnològic.
Objectius de l’etapa
– Posar en pràctica tot allò après fins ara i ampliar els coneixements en les diferents disciplines.
– Aplicar pràctiques a procediments d’autonomia, planificació, esforç i treball personal.
– Aconseguir que l’alumnat sigui protagonista del procés d’aprenentatge, aprenent de manera cooperativa.
– Potenciar moments i activitats destinats a reflexió i experiència sobre actituds personals i grupals a través de la relació tutorial.
Desenvolupem i consolidem en ells hàbits d’estudi i de treball. Els preparem per a la seva incorporació a estudis posteriors i per a la inserció laboral i els formem per a l’exercici dels seus drets i obligacions en la vida com a ciutadans. Així mateix concedim especial importància a l’educació en valors que fem a través de:
– La vida a l’aula, en cada experiència escolar i extraescolar. – La formació religiosa. – La reflexió del matí: instrument educatiu que es realitza tots els dies en la primera sessió de classe. – Les Tutories. – Les celebracions i assemblees. – El pla d’educació en la Justícia i la Solidaritat – Campanyes solidàries. – Treballem amb mètodes pedagògics innovadors, com l’ECAbp, adaptant-nos a les noves necessitats. – Potenciem les noves tecnologies. – Cooperem amb les institucions i administracions locals.
El Nou Context d’Aprenentatge (NCA) es fonamenta en tres pilars: els nous descobriments de la neurociència apropa de com aprèn el cervell, les característiques de la nostra societat actual i la dilatada experiència educativa de La Salle.
Els àmbits d’aprenentatge (acollida, seminari, taller, projecte i tancament) són una forma d’organitzar la vida escolar per facilitar el desenvolupament daquests tres pilars. Fem així una proposta d´aula diferenciada per als diferents tipus de aprenentatge: saber, saber fer i saber ser.
Les narratives d’aprenentatge, per part seva, són una manera d’organitzar l’aula, el temps i els continguts del currículum. D’aquesta manera afavorim l’aprenentatge integral i integrat. Les narratives funcionen com funciona el nostre món. Davant els esquemes rígids del passat, en què cada assignatura versava sobre el que és seu, el món global en què vivim ens exigeix pensar en nous marcs interdisciplinars i interconnectats per comprendre les claus de la nostra història i el nostre present i poder així dibuixar el futur.