Ensenyar Religió Catòlica a ESO és una tasca engrescadora.  Els valors cristians que es recullen en el nostre ideari escolar, formen part de l’inconscient col·lectiu i cultural. Aquests grans principis, tenen un pes important en el dia a dia de la vida de les persones, en menor o major grau però en formen part sempre, encara que sigui per qüestionar-los, per acceptar-los en part, o per negar-los.

Des del Sector València-Palma, l’Equip d’Ensenyament Religiós Escolar, ja fa uns quants cursos, va apostar per preparar continguts en comú que guiessin la tasca de tots els professors de Religió del Sector.  Aspecte importantíssim i facilitador, sens dubte de la nostra tasca.

Amb aquestes premisses, des de fa dos cursos, a 3r ESO, vaig iniciar un projecte nou.  Ja sabeu que treballem a totes les àrees amb la metodologia de l’aprenentatge cooperatiu i per projectes.  Per açò, en el tema 6 dedicat als Sagraments, vaig proposar als alumnes, que a part d’escollir un sagrament per equip, per estudiar-lo en profunditat i exposar-ho als companys, dissenyessin un joc per poder jugar i practicar alhora el seu contingut (origen bíblic, persones implicades, símbols, ritual…)

Dit i fet, i la veritat és que la creativitat a l’hora d’inventar o adaptar algun joc ja existent a la tasca encomanada ha estat un èxit. Us mostrem aquest vídeo resum, per tal que ho pugueu comprovar.

#RELIMOLA!!!!!!!!!!!!!!!!

Tonyi Coll